

6 tipov, ako urobiť čo najlepší dojem na potenciálneho investora
Čaká vás dôležitá schôdzka, na ktorej chcete zažiariť a odštartovať tak vlastné úspešné podnikanie? Potom sa nechajte inšpirovať našimi tipmi, ako sa predviesť v čo najlepšom svetle.
1. Poctivá príprava je základ
V žiadnom prípade nepodceňte dôkladnú prípravu. Prezentácia by mala obsahovať nielen podrobné vysvetlenie vašich plánov, ale aj doplňujúce informácie ako finančnú projekciu, analýzu trhu, štatistiky, prieskum konkurencie a pod. Hlavne dbajte na precízne vizuálne spracovanie, pretože to o vás vypovie, že ste organizovaní a vždy pripravení.
2. Kvalitný spánok
Nechoďte spať neskoro a dodržujte pravidelný režim. Pár nocí pred meetingom by ste si mali dopriať kvalitný spánok, vďaka ktorému budete vyzerať sviežo a váš mozog bude v najlepšej kondícii. Ak nervy pracujú a vy nemôžete zaspať alebo máte ľahký spánok, uvarte si pred spaním šálku harmančekového či medovkového čaju alebo si kúpte doplnky stravy podporujúce tvorbu melatonínu (spánkového hormónu).
3. Príjemný výzor
Záležať by ste si mali dať nielen na vizuálnej stránke prezentácie, ale aj na svojom vlastnom vzhľade. Nie nutne musíte obliecť kostým alebo oblek. Dôležité je mať oblečenie čisté a vyžehlené. Čo sa týka make-upu, nepreháňajte to s ním. Bohato vám postačí riasenka a trocha lícenky. Prílišný make-up by mohol pôsobiť vulgárne a nedôveryhodne.
Tip: Na vlasy použite suchý šampón. Tým ich osviežite a budú vyzerať krásne a ako práve umyté.
4. Zdvorilé vystupovanie
Urobiť pozitívny prvý dojem vám dopomôže aj znalosť etikety a zdvorilé vystupovanie. To, ako sa správate, totiž poukazuje na to, že si potenciálneho investora vážite a ide vám o poctivý obchod. Profesionálne správanie znamená, že svoj projekt beriete vážne. Trochy odľahčenej konverzácie s miernou dávkou vtipu na uvoľnenie atmosféry sa báť nemusíte, ale podobne ako pri make-upe aj tu platí, že menej je viac.
5. Zdôraznite svoje úspechy
Máte obavy, aby ste nepôsobili príliš sebavedome, tak sa so samochválou držíte späť? Neprehliadajte svoje úspechy a bez strachu ich odprezentujte. Máloktorý investor chce vložiť svoje peniaze do značky, ktorá za sebou nemá žiadne (aspoň minimálne) predchádzajúce úspechy alebo sa za ne hanbí.
6. Pripravte riešenie problémov
Na záver dokážte, že ste pripravení aj na možné komplikácie, ktoré vás v podnikaní môžu stretnúť. Investor nie je naivný a je mu jasné, že podnikanie môže byť vrtkavé. Tým, že na eventuálne problémy upozorníte a ponúknete možné riešenia, ukážete, že ste nielen profesionálom vo svojom odbore, ale aj že ste pripravení za svoj biznis bojovať – a to môže byť ten najlepší argument na získanie investora a jeho peňazí na svoju stranu.
Informačný servis